24 Ekim 2010 Pazar

Kolay Pizza


Eskilerden bir tarif... Ne zamandan mı? Takvimler 1987 Kasım gibiydi sanırım :)) Peki bu kadar uzun zamandır nasıl mı benimle? Kurs defterimde kayıtlı ve ben defterime gözüm gibi bakıyorum. Tariflerim çok kıymetli :)) Efendim, hangi kurs muydu? Feneryolu Pratik Kız Sanat Okulundaki yemek kursu.
Bu tarif bence hazır ekmek hamuru alınıp yapılan pizza yapımından sonraki en kolay pizza tarifi herhalde :) Tariflerim kıymetli dedim ama hazır ekmek hamuru bulumayanlara kolaylık olsun diyerekten tarifi sizinle paylaşmak istedim. Size defterdeki tarifi aynen yazacağım. O zamanlar kursta bu şekilde yapmayı tercih etmişiz, zevkinize ve ağız tadınıza göre bir pizza yapmak size kaldı... Afiyet olsun.

Kolay Pizza
Gerekli malzeme
• 1 paket kek un
• 2,5 bardak süt
• 1 küçük ketçap
• 2-3 domates
• 200 gr kaşar
• 4-5 sosis
• 6-7 yeşil biber
• Yarım fincan zeytinyağı

Yapılışı
1. Bir kap içinde kek un ile sütü hamur kıvamına gelene kadar çırp.
2. Yarım fincan zeytinyağını ilave et.
3. Yağlanmış tepsiye veya fırın kağıdı serili tepsiye döküp yayın.
4. Hamurun üzerine ketçap döküp yayın. (İçine kekik koyabilirsiniz.)
5. Malzemeyi üzerine koyup fırının börek ayarında pişirin.

Afiyet olsun.

Not: İndirmeden önce kaşarını üzerine serpip sıcak fırına tekrar koydum. Kaşar eriyince çıkarıp sıcak olarak servis yaptım.

Hiç yorum yok: