25 Ocak 2011 Salı

Meyveli Tart



Pastayı ne kadar sevdiğimi beni tanıyanlar bilir. Pasta kadar hayran olduğum bir diğer ürün de tarttır. Ve ne zamandır yapmak istediğim meyveli tartı sonunda yapmayı başarıp geçen haftasonu gerçekleştirdiğimiz aile büyükleri ve kuzenler toplantısına tartımla eşlik ettim. :)) Ailemden neredeyse geçer not aldım :)) Eee tabi hafif beni mutlu etmek için olumlu konuştular...

(Bir başka aile yemeğinde tekrarlanan meyveli tart, bu sefer bol meyve ve üzerine jöle koymadan ikram ettik... 18 Mart 2012)

Malzemedeki badem tozunu biraz arttırmak daha iyi olabilir kanısındalar... Çünkü badem tozu lezzete lezzet katacaktır :)) Ayrıca onlara yapmış olduğum bu tartların büyüğüydü. Büyük olanda malzemeler biraz az gibiydi... Aslında bence de meyveleri bol sevenler için biraz daha ekleme yapmakta fayda var. Fotoğraf çekmediğim için daha sonra küçüklerini yaptım ki sizlerle de bu tartı paylaşabileyim istedim :)) Burada da üzerindeki jöleleri bence biraz daha az kullanmak daha iyi olacak gibi :))

Şimdik diyeceksiniz ki tarif nerede? Ustalar tariflerini söylemez :))) Ama kısaca şöyle diyebilirim...

Gerekli malzeme

1 ölçü tart hamuru
1 ölçü pastacı kreması
Arzu ettiğiniz meyve
Üzerine jöle

Yapılışı

Tart hamurunu öncelikle istediğiniz büyük ya da küçük tart kalıbına yerleştirip fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Daha sonra fırında çıkarın ve soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra kalıbından çıkarın. İçine pastacı kreması koyun. (Arzu ederseniz kremanın içine çilek, yada başka donmamış meyve ekleyebilirsiniz.) Üzerine sevdiğiniz meyvelerden koyun. Eğer hemen yemeyecekseni veya dondurulmuş böğürtlen/frambuaz/vb meyve varsa üzerine fırça yardımı ile ısıtılmış jöleden sürün. Ve tabi bir de sevginiz ile kaplayın...

Afiyet olsun.

Dostum, can arkadaşım, kardeşim Gülşen'in doğum gününde onlara da bu tartı tattırmak istediğim için yaptım. Ama küçük bir farkla, bu sefer evde olacağımız için tartın hamurunu ve kremasını önceden hazırladım. Daha sonra yeme vakti geldiğinde mutfakta Zuhal (kardeşim) ile ortak bir çalışma yaparak tartın üzerine önce kremayı sonrada meyveleri yerleştirdik. Taze taze kesip koyup hemen yeneceği içinde jöle kullanmadık. Bence tadı daha güzel oldu :)))


Size tartı anlatayım derken dostum, can arkadaşım, kardeşim Gülşen'e doğum günü mesajını iletmeyi unutmuşum :((( heyecanıma ver diyeceğim çünkü sizinle olmak ve size bu ürünleri tattırmak benim için çok özeldi :)

DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN, NİCE GÜZEL, SAĞLIKLI, MUTLU, HUZURLU, BEREKETLİ, BOL KAHKAHALI VE HERŞEYİN KALBİN GİBİ TEMİZ VE GÜZEL OLDUĞU YAŞLAR DİLERİM :))) SEVGİLER...

4 yorum:

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Mmmm çok güzel olmuşa benziyor. İlk fırsatta yapıcam şekerim.
öpüyorum seni kocaman.

didomik dedi ki...

Şeker hani seninle görüşeceğiz ya bir gün ?! o zaman senin için bende seve seve yaparım...

ÜLKE BEKTAŞ dedi ki...

yerim ben bunları :)))

didomik dedi ki...

Tamam ilk fırsatta sana istediğin meyvelerden oluşan tartı yapacağım :)
Bu arada kim isterse sipariş verebilir. Yapıp evinize ulaştırırım :)) Afiyet olsun...