12 Şubat 2010 Cuma

Havuçlu ve Cevizli Kek

Dün akşam LEZZET Dergisinden (http://www.lezzet.com.tr/ ) Havuçlu ve Cevizli Kek tarifini denemek istedim. Hem bloguma eklemek hem de bugün okula gittiğimde arkadaşlarıma ikram ederek kek ile ilgili yorumlarını alabilmek istedim. İyi ki denemişim... Keke bayıldılar ve tarifini istediler... Ben de mutlulu oldum tabi :) Tarifi burada yayınlayacağımı isterlerse buradan alabileceklerini ve hatta LEZZET Dergisine yönlenerek başka leziz tariflere de ulaşabileceklerini söyledim.

Havuçlu ve Cevizli Kek
8 kişilik
Gerekli malzeme
• 5 yumurta
• 2 su bardağı tozşeker
• 1 tutam tuz
• 1 su bardağı süt
• 1 su bardağı sıvıyağ
• 3.5 su bardağı un
• 2 paket kabartma tozu
• 1 su bardağı ufalanmış ceviz
• 3 adet rendelenmiş havuç
• 1 tatlı kaşığı tarçın
• Yarım çay kaşığı toz karanfil (benim elimde olmadığı için kullanmadım)
• Turuncu ve yeşil renkli şeker hamuru

Glazür için
• 1 çay bardağı pudraşeker
• 1 çorba kaşığı soğuk su
• 3-4 damla limon suyu

Yapılışı
1. Yumurtalar, şeker ve tuzu mikserle çırpıp süt ve sıvıyağı ilave edin. Elenmiş un ve kabartma tozunu, ardından ceviz, tarçın, toz karanfil ve rendelenmiş havucu ekleyin. Karıştırmaya devam edin.
2. Kek harcını yağlanmış fırın tepsisine dökün. Önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 35 dakika pişirin.
3. Glazür için pudraşekere soğuk su ve limon suyu ekleyip çırpın. Kekin üzerine yayıp cevizlerle süsleyin. Turuncu ve yeşil renkli şeker hamurlarından minik havuçlar hazırlayın. Kekin üzerini süsleyip ılık servis yapın.

Afiyet olsun.

Ben glazür ile süsleme yapmadım. Eminim onunla da başarılı olur... Deneme yaparsanız yorumlarınız beklerim :) Ben sizden önce yaparsam da fotoğrafını ve yorumunu eklerim.
Bu arada dün akşam hamaratlığım üstümdeydi diğer yapmış olduğum peynirli kek de pek lezzetli olmuş. Afiyet olsun... :) Onun tarifi de aşağıda :)

2 yorum:

ÜLKE BEKTAŞ dedi ki...

çok güzeldi Didemcim ellerine sağlık:))

didomik dedi ki...

Sen iste ben tekrardan yaparım :) Destekler için teşekkürler...