21 Şubat 2010 Pazar

Revani


Eski okulumdan arkadaşlarımla güzel bir cumartesi geçirdik... Bazen eski anılardan bazen şimdilerden bahsettik, tatlı bir sohbet ve muhabbet içindeydik. Tabi bu sohbetlere pratik hazırlanmış yemekler ve sonrası içinde bir kaç tatlı da eşlik etti. Yemek sonrasına Revani, çayın ve kahvenin yanına yoğun istek alan Tiramisu oldukça iyi gitti. Daha önceden tadılmış olan Tiramisu buluşmaların vazgeçilmezi olmaya başladı :) Herhalde 1 numara oldu desem doğru derim :) Ne dersiniz? :)

Revani tarifini geçen 4 aylık dönemde (bana göre manevi olarak kardeş okul olan) Maltepe Kız Teknik ve Meslek Lisesi'nde açılmış olan pastacılık kursunda öğrendim.
( http://www.maltepemesleklisesi.k12.tr/cms/ ) Yeri gelmişken orada bize bildiklerini severek ve içtenlikle öğreten öğretmenlerime teşekkürler... İşini severek yapmanın güzelliğini bir kere daha görmüş oldum :)

Revaniyi süslemek için kullandığım kremayı Mutfak Rehberi dergisinin ( http://www.mutfakrehberi.com.tr/ ) arka kapağında Dr. Oetker'in ( http://www.droetker.com.tr/ ) Ekmek Kadayıfı için hazırlamış olduğu krema tarifinden aldım. Krema Revani ile de güzel oldu denemenizi tavsiye ederim. :) Afiyet olsun...
Hazırlık aşamasında Tavukgöğsünün biraz ılık olması ve krem şantiyi az çırpmış olmamdan olsa gerek benim kremam birazcık yumuşak oldu. Ayrıca ben margarin koymadım bu da etkilemiş olabilir. Siz bunlara dikkat ederseniz eminim daha sert bir krema elde edersiniz. Bu arada ben tarifin yarısını yaptım ve 1 büyük kare Borcam gayet başarılı.
Bu kadar sözün ardından tarifleri versem iyi olur herhalde :)

Revani
(Büyük tepsi / 2 tane büyük kare Borcam için)
Gerekli malzeme
• 6 yumurta
• 3 su bardağı un
• 2 su bardağı irmik
• 2 su bardağı tozşeker
• 1 paket kabartma tozu
• 2 su bardağı süt
• Bir fiske limon kabuğu rendesi

Şurubu
• 7 su bardağı şeker
• 7 su bardağı su
• ½ limon suyu

Krema (Üzeri için)
• 1 poşet Dr. Oetker Tavukgöğsü
• 400 ml (2 su bardağı) süt
• 25 gr. margarin
• 1 poşet Dr. Oetker Krem Şanti
• 100 ml (yarım su bardağı) buzdolabında soğutulmuş süt
• Yarım çay bardağı öğütülmüş Antep fıstığı

Revanin Yapılışı
1. Yumurtalar ve şeker iyice çırpılır.
2. İçerisine süt, un, irmik, kabartma tozu ve limon kabuğu rendesi ilave edilip karıştırılır.
3. Tepsiye dökülür. Orta hararetli fırında kızarıncaya kadar pişirilir. Üzerine önceden hazırlanmış şurup dökülür.
4. Servis aşamasında arzuya göre süslemek için krema kullanılabilir.

Kremanın Yapılışı
1. 2 su bardağı sütü bir tencereye koyup üzerine tavukgöğsü poşetini boşaltın. Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca margarini ilave edin, ocağı kısın ve 3-4 dakika daha kaynatın. Ocaktan alıp soğutun.
2. Krem şantiyi yarım su bardağı soğuk süt ile 2-3 dakika çırpın.
3. Soğumuş tavukgöğsünü mikser ile 2 dakika çırpın, krem şantiyi ilave edip 2 dakika daha çırpın. Antep fıstığını ilave edip kısa bir süre daha çırpın.
4. Bu karışımı krema sıkma torbasına doldurun. Hazırlamış olduğunuz tatlıyı (Revani, Ekmek Kadayıfı,…) dilimleyip bu dilimlerin üzerine hazırladığınız kremadan sıkın ve servis yapın.
Afiyet olsun…

2 yorum:

SEMA dedi ki...

Didemcim dün beraber geçirdiğimiz keyifli gün için teşekkürler...Yemekler ve pastalar çok güzeldi.Revani için eklediğin krema revaniye çok güzel bir tat katmış. Tiramisu için söylenecek tek şey MUHTEŞEM olduğu...Senin sıcaklığının ve sevginin eklendiği pastalarının tadını en kısa sürede yeniden tatmak üzere.. Sevgiyle kal...

didomik dedi ki...

Afiyet olsun arkadaşım :) Sizlerle birlikte olmak benim içinde güzeldi. :) En kısa zamanda ekibe eklemeler yapıp yeni ürünlerle sizleri bekliyorum :)