11 Şubat 2010 Perşembe

Peynirli Kek



Bu tarif çok eskilerden annemden aldığım bir tarif. Daha önceleri denemiştim ama blogum olmadığı için buraya yeni ekleyebiliyorum. Bu sefer bir değişiklik yapıp yuvarlak ortası delik kek kalıbı yerine muffin kalıbı ve uzun kek kalıbı kullandım. Kalıp farkından top keklerim biraz daha çabuk piştiller. Diğeri çıkana kadar dayanamayıp sıcak sıcak 1 tane tadına baktım tabi :) Ellerime sağlık size de afiyet olsun :)

Peynirli Kek
Gerekli malzeme
• 250 gr peynir
• 3 yumurta
• 1 su bardağı yoğurt ya da süt
• 125 gr margarin
• 3 su bardağı un
• 1 tane karbonat (ben 1 paket kabartma tozu kullandım )
• 1 demet maydanoz
• 1 demet dereotu

Yapılışı
İlk önce yumurta çırpılır. Daha sonra bütün malzeme yumurtaya katılarak çırpılır. Yağlanmış kek kalıbına koyup fırında pişirilir. (Ben yumurtayı çırptıktan sonra erimiş margarin, süt ve kıyılmış dereotu ile maydanozu ekleyip mikserde 1-2 tur kadar çırptım. Daha sonra elenmiş unu,kabartma tozunu ve ufalanmış peyniri ekledim. Tüm malzemeler karıştırılarak da oluyor ama bu sefer böyle denemek istedim :) )
Afiyet olsun.

Bu peynirli kekleri daha sonradan yaptım... Bence süper kabardılar ve tatlarını söylememe gerek yok herhalde :) Düşündüm taşındım kabarmanın şahene görüntüsünü nasıl size gösteririm diye... Sonradan kekleri kabından çıkarmadan fotoğraflarını çekersem bunu size gösterebilirim gibi geldi. Ne dersiniz süper gözüküyorlar değilmi? :)
Peynirli keklerimi sizlere kermeslerde poşetleyerek ve küçük bir reklam etiketi ile sunmaktayım :) Afiyet olsun :)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Evet süper görünüyorlar.Ama onların mideme girmemesi ne kadar kötü :(

didomik dedi ki...

İstersen tarifi hemen uygula :) Bu tarifi uyguladığında lezzete yaklaşmış olacaksın :)) Afiyet olsun :)